HASAR İŞLEMLERİ
HASAR ANINDA VE SONRASINDA YAPILMASI GEREKENLER

Öncelikle hiçbir zaman bir hasar durumuyla karşılaşmamanızı dileriz.

Hasar meydana gelmesi durumunda ilk olarak kendi güvenliğinizin ve çevrenizin güvenliğini koruma amaçlı tedbirleri alınız. Hasarın daha vahim hale gelmemesi için önceliği can güvenliği olmak üzere ve sadece profesyonel yardımlar ile çevrenizde ve hasar yerinde gerekli tedbirleri alıp uygulayınız. Tüm bu tedbirlerden emin olduktan sonra poliçenizin düzenlenmiş olduğu Sigorta Şirketi Çağrı Merkezlerini veya DHA Sigorta 7/24 iletişim hattını arayınız. Çağrı Merkezi’mizden acil yardım hizmeti talep edebilir ve hasar bildirimi yapabilirsiniz.

İhbar anında sizden istenecek bilgiler:

  • Poliçe numarası (ulaşılamıyor ise sigortalı veya sigorta konusuna ait bilgiler).
  • Hasar tarihi
  • Tahmini hasar miktarı
  • Sigortalı telefon veya irtibat kurulacak kişi telefonu
  • Ekspertiz yapılacak yerin adresi ve telefonu

İhbar sırasında size verilen hasar dosya numaranız dosya takibiniz için gerekli olacaktır. Hasar dosya numaranızı mutlaka not ediniz. Gerekli hasar evraklarını en kısa sürede eksperinize ve/veya ilgililere iletiniz. Herhangi bir sorunuz olduğunda veya dosyanızın durumunu öğrenmek için poliçenizin düzenlenmiş olduğu ilgili sigorta şirketi Çağrı Merkezlerini veya DHA Sigorta iletişim hatları ile gerekli bilgileri alabilirsiniz.

Hasarın türü ve hangi branşta hasar dosyası açtırdığınız, sizden talep edilecek bilgileri ve evrakları da değiştirecektir.

Kaza (araç) branşında bir hasar dosyası açtırırken sizden öncelikle talep edilecek bilgi ve evraklar;

  • Ehliyet
  • Ruhsat
  • Kaza tespit tutanağı
  • İlgili birimlerce hazırlanan rapor asılları (olay yeri inceleme, alkol raporu vb…) .

Yangın (konut, İşyeri vb…) branşlarında bir hasar dosyası açtırırken sizden öncelikle talep edilecek bilgi ve evraklar;

  • İşyeri vergi levhası ve diğer muhasebe evrakları (gelir, gider emtia alım ve satım raporları…)
  • Konut Tapu ve özlük bilgi ve evrakları,
  • Hasar konusu eşya, emtia alım ve veya satım belgeleri (fatura, makbuz vb…)
  • İlgili birimlerce hazırlanan rapor asılları (İtfaiye raporu, meteoroloji raporu vb…) .

Diğer branş veya ayrıntılı bilgi listesini çağrı merkezlerimizden öğrenebilirsiniz…

ÖNEMLİ BİR NOT:

Sigortacılık karşılıklı güven ve iyi niyet prensibi ile oluşmaktadır.

Sigortacı ve sigorta ettiren arasında bir akit olan poliçenizin tanzimi esnasında kanun, kural ve etik ilkeleri çerçevesinde karşılıklı güven ve iyi niyet prensibi ile sigortalının beyanı doğru kabul edilmektedir.

Bu nedenle sigortalanma zamanında sizden talep edilmemiş olan bilgiler hasar gerçekleştikten sonra talep edilecektir. Her iki tarafın doğru ve hızlı bir şekilde sonuç alabilmesi ancak sigortalının doğru beyanı ve zamanında belgeleri tamamlaması ve sigortacının bu bilgiler ile hızlı ve koordineli çalışması ile mümkündür.


DHA Sigorta Aracılık Hizmetleri
'Doğru, Hızlı, Avantajlı Sigortacılık'
0542 8308080

daha fazla...